Άθληση στην ψωριασική αρθρίτιδα

Άθληση στην ψωριασική αρθρίτιδα

Εάν έχετε ψωριασική αρθρίτιδα, πρέπει να γνωρίζετε πως η σωματική δραστηριότητα αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και την κινητικότητα των αρθρώσεων και τα χρειάζεστε και τα δύο. Απλά δεν πρέπει να το παρακάνετε. Αν νιώθετε λίγο πόνο μετά από τακτική άσκηση είναι μια χαρά, αλλά αν πονάτε πάρα πολύ την επόμενη μέρα, τότε, ίσως το παρακάνατε.

Η άσκηση βοηθάει στο να διαχειριστείτε τα συμπτώματα της ψωριασικής αρθρίτιδας αλλά και στην ψυχολογία σας αφού σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα. Επίσης, διώχνει το άγχος, μειώνει την κόπωση, σας βοηθάει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος (που είναι σημαντικό στο να μην πιέζονται οι αρθρώσεις σας), αυξάνει την ευελιξία, ενισχύει τους μυς, τις αρθρώσεις, τα οστά κ.α.

Το είδος άσκησης που θα ακολουθήσετε θα εξαρτηθεί από τον τύπο και τη σοβαρότητα της ψωριασικής αρθρίτιδας. Επειδή υπάρχουν διάφοροι τύποι ψωριασικής αρθρίτιδας, ο γιατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε ένα πρόγραμμα άσκησης που ταιριάζει με την ασθένειά σας.

Οι ασθενείς με ψωριασική αρθρίτιδα μπορούν να κάνουν τα εξής τρία είδη ασκήσεων:
  1. Προπόνηση με βάρη. Θα πρέπει να επιλέγουν ελαφριά βάρη με πολλές επαναλήψεις και να αποφεύγουν τα μεγάλα βάρη. Οι ασκήσεις αυτές μπορούν να γίνονται δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα. βάρη - Άθληση στην ψωριασική αρθρίτιδα
  2. Κολύμπι. Η άσκηση στη θάλασσα, ή ακόμα και σε μια πισίνα, είναι πολύ καλή διότι παίρνει την πίεση από τις αρθρώσεις σας. Το νερό προσφέρει 12 φορές μεγαλύτερη αντίσταση από τον αέρα, σύμφωνα με το Ίδρυμα Αρθρίτιδας, αλλά δεν πιέζει τις αρθρώσεις σας όσο ασκήσεις με βάρη. Ξεκινήστε απλά, περπατώντας μέσα στα ρηχά νερά. Περπατήστε προς τα εμπρός, προς τα πίσω και προς τα πλάγια για να γυμνάσετε διαφορετικές ομάδες μυών. Σταδιακά προχωρήστε σε βαθύτερο νερό με την πάροδο του χρόνου. Προσθέστε κινήσεις του βραχίονα, των ώμων και των χεριών. Εάν είστε σε θέση να κολυμπήσετε, δοκιμάστε διάφορα είδη όπως το ύπτιο και το πρόσθιο.κολύμπι - άθληση στην ψωριασική αρθρίτιδα
  3. Περπάτημα. Μπορείτε να πάτε για μία βόλτα και να κάνετε αεροβική άσκηση. Δοκιμάστε να περπατήσετε 20 λεπτά την πρώτη μέρα, την επομένη 25 και ούτω καθεξής. Αυξήστε τον χρόνο άσκησης σταδιακά.περπάτημα - άθληση στην ψωριασική αρθρίτιδα

Όταν πρόκειται να κάνετε ασκήσεις με ψωριασική αρθρίτιδα, θα πρέπει να αποφεύγετε τις ασκήσεις υψηλής αντοχής όπως το γρήγορο τρέξιμο και τα πολλά βάρη, διότι έτσι υπάρχουν πιο πολλές πιθανότητες να κάνετε κακό παρά καλό στις αρθρώσεις σας.

Η ψυχολογία και το άγχος παίζουν μεγάλο ρόλο στην ψωρίαση, η άσκηση λόγω της εμπλοκής της και στα δύο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο αντιμετώπισης της ασθένειας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμπληρώστε σωστά το παρακάτω *