γλουτένη και ψωρίαση

Επηρεάζει η γλουτένη την ψωρίαση;

Μία νέα έρευνα εκτιμά ότι το 25% των ανθρώπων που υποφέρουν από ψωρίαση είναι ευαίσθητοι στη γλουτένη.

Τι είναι γλουτένη;

Η γλουτένη είναι μια πολύπλοκη πρωτεΐνη που βρίσκεται κυρίως σε σπόρους δημητριακών, όπως το σιτάρι, το κριθάρι, η σίκαλη και όλα τα παράγωγά τους. Προϊόντα, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά είναι προφανείς πηγές γλουτένης. Αλλά η γλουτένη χρησιμοποιείται και στην επεξεργασία πολλών άλλων τροφίμων: κρέατα, σάλτσες, γλυκά και παγωτά για να αναφέρουμε μόνο λίγα από αυτά.

Μπορεί μια δίαιτα χωρίς γλουτένη να σας βοηθήσει στην ψωρίαση;

Πολλοί άνθρωποι με ψωρίαση αναρωτιούνται αν οι δίαιτες χωρίς γλουτένη βελτιώνουν την κατάστασή τους. Υπάρχουν άτομα με ευαισθησία στη γλουτένη, αν είστε ένα από αυτά τότε η δίαιτα μπορεί να κάνει μια αξιοσημείωτη διαφορά σε εσάς.

Δίαιτα χωρίς γλουτένη

Αν όντως έχετε δυσανεξία στη γλουτένη, πρέπει να γνωρίζετε πως όλο και περισσότερα καταστήματα διαθέτουν προϊόντα χωρίς γλουτένη. Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη απαιτεί από εσάς κάποια εκπαίδευση, έτσι ώστε να μάθετε όλες τις κρυφές πηγές γλουτένης. Για να αποφύγετε τα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη, θα πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά τα συστατικά. Θα πρέπει να αποφύγετε όχι μόνο το σιτάρι, αλλά και τα παράγωγά του, όπως το αλεύρι και το σιμιγδάλι. Το ίδιο ισχύει και με τα παράγωγα του κριθαριού καθώς και της σίκαλης.

Δυστυχώς, η δίαιτα χωρίς γλουτένη θα αποκλείσει πολλές από τις αγαπημένες σας τροφές αλλά υπάρχει και η θετική πλευρά. Θα σας ενθαρρύνει να τρώτε περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φασόλια και φακές, ψάρια και πουλερικά, τροφές δηλαδή που έχουν να δώσουν πολλά στον οργανισμό σας και συνεισφέρουν στην καλή υγεία.

Πόσο χρονικό διάστημα χρειάζεται;

Αν δοκιμάσετε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη, μπορεί να χρειαστούν αρκετοί μήνες για να υποχωρήσουν οι φλεγμονές. Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι να βγάλετε εντελώς την γλουτένη από την διατροφή σας και να τηρήσετε την δίαιτα για τουλάχιστον τρεις μήνες. Μετά από αυτό το διάστημα, αν δεν έχετε δει κάποιο όφελος από την κατάργηση της γλουτένης, μπορείτε να την προσθέσετε ξανά στη διατροφή σας.

Πριν από τη δοκιμή σας σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη μπορείτε να μιλήσετε και με τον γιατρό σας ή έναν διατροφολόγο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμπληρώστε σωστά το παρακάτω *