Τα προβιοτικά στην θεραπεία της ψωρίασης

Η ψωρίαση είναι μια αυτοάνοση διαταραχή του δέρματος, που συχνά συνδέεται με το τι τρώμε. Η σωστή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της νόσου. Μία αξιόλογη πρόταση για τη θεραπεία της ψωρίασης είναι η χρήση προβιοτικών.

Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα συμπτώματα της ψωρίασης έχουν προέλευση τον εντερικό σωλήνα. Συσσωρεύονται τοξίνες στο σύστημα και βρίσκουν διέξοδο μέσω του δέρματος.

«Όλες οι ασθένειες προέρχονται από το  έντερο»  Ιπποκράτης 460-370 π.Χ.

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί (στις περισσότερες περιπτώσεις, βακτήρια) τα οποία είναι παρόμοια με ευεργετικούς μικροοργανισμούς που βρίσκονται στο ανθρώπινο έντερο. Καλούνται επίσης «φιλικά βακτήρια» ή «καλά βακτήρια». Τα προβιοτικά είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές, κυρίως με τη μορφή διαιτητικών συμπληρωμάτων και τροφίμων που έχουν υποστεί ζύμωση.

προβιοτικά και ψωρίαση

Οι παρενέργειες των προβιοτικών, αν εμφανιστούν, τείνουν να είναι ήπιες και έχουν σχέση με την πέψη, όπως αέρια και φούσκωμα. Τα προβιοτικά συστήνονται με τη χρήση αντιβιοτικών διότι αποτρέπουν τις παρενέργειες αυτών. Επίσης πέρα από τη ψωρίαση πιστεύεται ότι βοηθούν :

  • Στη θεραπεία της διάρροιας
  • Στο σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου
  • Στο έλκος του στομάχου
  • Στην πρόληψη καρκίνου του εντέρου
  • Στην τερηδόνα
  • Στην ουλίτιδα
  • Στην πρόληψη εκζέματος στα παιδιά
  • Στον καρκίνο ουροδόχου κύστης
  • Μετά από χειρουργική επέμβαση του παχέος εντέρου
  • Στην ελκώδης κολίτιδα
  • Στην πρόληψη και θεραπεία μυκητιάσεων
  • Στην πρόληψη και θεραπεία ουρολοιμώξεων
  • Στην ακμή
  • Στην βελτίωση της κινητικότητας του εντέρου

Τα έντερά μας φιλοξενούν περίπου 500 εκατομμύρια βακτήρια, άλλα καλά και άλλα κακά. Με τη χρήση προβιοτικών, σιγά σιγά τα φιλικά βακτήρια θα αρχίσουν να έχουν την κυριαρχία των κακών βακτηρίων. Τότε θα νιώσετε μια αύξηση της ενέργεια σας και κάποια ανακούφιση των συμπτωμάτων της ψωρίασης. Απλά να έχετε κατά νου ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 6 έως 8 εβδομάδες για να γίνουν αισθητά τα πλήρη αποτελέσματα.

Προβιοτικά τρόφιμα είναι το οργανικό γιαούρτι (ιδιαίτερα το χειροποίητο και το κατσικίσιο), το κεφίρ, το ξινολάχανο, το τουρσί και η μαύρη σοκολάτα.

Προσπαθήστε λοιπόν να προσθέσετε μερικά προβιοτικά τρόφιμα στην διατροφή σας για την ενίσχυση της εντερικής και γενικής σας υγείας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμπληρώστε σωστά το παρακάτω *